niedziela, 5 czerwca 2016

NA GÓRSKIM SZLAKU

Dziś rano w końcu wybraliśmy się w góry. Po dotarciu na miejsce jak zwykle odczuliśmy różnicę temperatur. Na wybrzeżu był upał, a tu nagle musieliśmy wyciągnąć z plecaków polarowe bluzy. Jednak z każdą godziną powietrze stawało się cieplejsze, bo słońce świeciło coraz wyżej, a niebo było czyste, prawie bezchmurne, nie licząc kilku uroczych, zwiewnych obłoczków...














O Parku Narodowym w Troodos pisałam już wielokrotnie - na blogu i w książkach, bo jestem tym miejscem oczarowana od pierwszego wejrzenia. Zainteresowanym polecam moje poprzednie teksty. Teraz nadmienię tylko, że Troodos to pasmo górskie. Jego najwyższym szczytem jest Olimp (1952 m n.p.m.). Są tu m.in. centrum turystyczne i muzeum, a dla lubiących piesze wędrówki wyznaczono szlaki turystyczne, na których można zobaczyć endemiczne gatunki roślin. Ścieżki nie są tu strome, więc prawie każdy może wybrać się na spacer pomiędzy różnobarwnymi skałami i cudownie pachnącymi drzewami iglastymi, których zdjęcia zobaczycie poniżej. Kamienie, pnie starych drzew i obłoki czasem przybierają niezwykłe kształty... 
























Ten kamień przypomina mi głowę węża...














 








Potem przyszedł czas na zabawę, małe zakupy w sklepach z pamiątkami oraz obiad w naszej ulubionej restauracji, gdzie zajęliśmy "nasz" stolik przy oknie, z którego rozciągał się piękny widok na góry.



Mój obiad - moussaka i sałatka grecka :) 

Po lewej stronie "nasz" stolik...

...i widok z okna na góry :)





  

2 komentarze:

  1. A ten kamień poniżej głowy węża to trochę jakby głowa konia. :-)
    Jak zwykle, pięknie! Podziwiam Twoje fotoreportaże, bo ja zwykle, gdy gdzieś jestem, to po prostu patrze i nie mogę się napatrzeć, więc nie robię zdjęć (nad czym potem zwykle ubolewam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :)
      Bloguję od 2012 roku i na początku bardzo chciałam dzielić się z ludźmi wszystkimi moimi "cypryjskimi odkryciami", każdą wycieczką, imprezą, każdym pięknym widokiem... Teraz coraz częściej wybieram się na spacery i wycieczki bez aparatu fotograficznego. Polowanie na ciekawe zdjęcia czasem powoduje, że można stracić lub przeoczyć coś znacznie cenniejszego... Z drugiej strony miło mi się ogląda te fotografie, zwłaszcza po jakimś czasie.

      Pozdrawiam serdecznie! ♥

      Usuń

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.