sobota, 23 maja 2020

ODWIEDZIŁAM GROBOWIEC MAKARIOSA III (KYKKOS - CZĘŚĆ 1)

Dziś na naszej wyspie po raz pierwszy nie odnotowano przypadków zachorowań na Covid-19*, a ja - po raz pierwszy od 8 marca** - wybrałam się na wycieczkę. Tym razem celem mojej podróży były cypryjskie góry, w których m.in. odwiedziłam miejsce wiecznego spoczynku arcybiskupa Makariosa III - pierwszego prezydenta Cypru.

Przed grobowcem Makariosa III (w ręku trzymam moją trzecią książkę, w której poświęciłam temu bohaterowi osobny rozdział)...

...i pod  jego olbrzymim posągiem, który dawniej stał pod pałacem arcybiskupim w Nikozji (o przenosinach pomnika także pisałam w książce Moje słoneczne cypryjskie zapiski).





I tutaj spotkać można koty :)








W drodze do grobu arcybiskupa Makariosa III...





Grób prezydenta Makariosa.

Powyżej Rosjanie wznieśli świątynię. Podobno w środku jest ozdobiona z wielkim przepychem. Nie sprawdziłam tego, bo dziś była zamknięta. 



Postanowiłam zejść na dół i udać się do klasztoru Kykkos, ale o tym będzie już w kolejnym wpisie... :)

W czasie dzisiejszej wyprawy odwiedziliśmy inne ciekawe miejsca i zrobiłam tam mnóstwo zdjęć, ale postanowiłam poświęcić im kolejny wpis...

*TUTAJ znajdziecie wszystkie wpisy dotyczące pandemii Covid-19 na Cyprze 

**TUTAJ jest relacja z mojego ostatniego wyjazdu poza Limassol przed pandemią

2 komentarze:

  1. Najlepiej by było, żeby ten wirus już całkowicie zniknął. Dziękuję za interesującą historię. Niebywałe, ile się działo wtedy na Cyprze!
    Ach i dobrze widzieć tyle słońca, życzę go jak najwięcej i jak najczęściej :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz!
      Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego tygodnia! :)

      Usuń

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.