piątek, 16 maja 2014

MAJOWO

„- Słowo daję, pierwszy raz widzę świat! Co to za cudo, [...], ten lazur, który kołysze się het, daleko? Jak to się nazywa? Morze? Morze? A to w zielonym fartuchu w kwiatki? Ziemia? Jaki artysta to stworzył?”* – dziwi się i zachwyca Grek Zorba, a ja wraz z nim. Piękny mamy na Cyprze maj. Jest już bardzo ciepło, momentami upalnie. W ludziach widać więcej optymizmu i nadziei niż rok temu. Wielu moich znajomych liczy na szybki powrót do utraconej 40 lat temu Famagusty i... na wysokie odszkodowania. Sprawy nabrały tempa. Wszystko wskazuje na to, że wielu uchodźców odzyska swe domy - moja cypryjska rodzina również. Hm... Może i my zdecydujemy się zamieszkać w tamtych – ponoć najpiękniejszych na Cyprze - stronach?... Złoty piasek, lazurowe morze i nowo odbudowany kurort – to nie lada pokusy, a jednak... Polubiłam Limassol i chyba trudno by mi się było zdecydować na przeprowadzkę do innego miasta.

Wczoraj miałam urodziny. Skończyłam 43 lata. 


Była skromna impreza w gronie najbliższych, a potem poszliśmy na wystawę zatytułowaną: „Od alef do alfy” (relację z tej imprezy zamieszczę niebawem na blogu). 

Od alef do alfy, a właściwie... od wołu do alfy :D 

Wieczór zakończyliśmy pizzą i długim spacerem po starym mieście. A teraz próbuję podsumować to, co wydarzyło się od moich poprzednich urodzin. Oj, trudne zadanie... Wiele się przez ostatni rok działo: codzienność przeplatana była zarówno małymi sukcesami i radościami, jak i dramatami, chorobami, problemami, stresem. Ostatecznie jednak wszystko się dobrze ułożyło: dla mnie, dla moich najbliższych i dla kraju, w którym przyszło mi żyć. Sporo planów udało mi się zrealizować, a teraz czas na kolejne, zwłaszcza te zawodowe. Życzliwych proszę o trzymanie kciuków!

Pozdrawiam Was słonecznie i życzę miłego weekendu! 

*Nikos Kazantzakis, „Grek Zorba” 

4 komentarze:

  1. Nadrabiam weekendowo zaległości w przeglądaniu ulubionych miejsc w sieci.
    Trochę spóźnione, ale szczere życzenia zdrowia, spełnienia i wszelkiej pomyślności. Abyś miała możliwość realizując się zawodowo realizować również siebie samą i swoje cele. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiem jak to się stało, że nie odczytałam tego wpisu. Życzę samych radości i wielu sukcesów i w życiu prywatnym i na drodze zawodowej. :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.