wtorek, 8 września 2015

PYŁ

Dziś rano obudziłam się z jakimś dziwnym uczuciem, że coś jest nie w porządku. Wyszłam na balkon. W powietrzu unosił się bardzo gęsty pył, zasnuwający niebo...







W cypryjskiej telewizji ostrzegano, że pył, który dotarł do nas znad Syrii, może być szkodliwy dla osób z problemami zdrowotnymi. Jego stężenie w powietrzu wielokrotnie przekracza dopuszczalne normy. Apelowano o pozostanie w domach...


PS: W powietrzu nadal pełno pyłu. Taka sytuacja ma się utrzymać do soboty. Z tego powodu przełożono rozpoczęcie roku szkolnego w gimnazjach i liceach na piątek.

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy blog. Dobrze mi się czyta Twoje wpisy. Pisz więcej. Na pewno Cię jeszcze odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy takie maski kupuje się na zapas? Czy jedna jest wielokrotnego uzytku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te na zdjęciu - to maski jednorazowego użytku. Warto mieć zapas w domu, bo - jak widać - mogą się przydać.

      Usuń
  3. O rety ...to dla kogoś, kto nosi szkła kontaktowe (czytaj JA:) taki pył może być uciążliwy :(.
    Byłam w lipcu 2016 roku na Cyprze, na szczęście obyło się bez takiej sytuacji.Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten pył pojawia się co jakiś czas, nawet kilka razy w roku, ale nie zawsze jego stężenie w powietrzu jest bardzo duże. Na szczęście takie widoki, jak te na zdjęciach, mamy tu dość rzadko. Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.