wtorek, 6 grudnia 2022

GRUDZIEŃ - NAJPIĘKNIEJSZY MIESIĄC

Grudzień to dla mnie najpiękniejszy miesiąc... na Cyprze, bo w Polsce najbardziej lubię maj! To właśnie w grudniu 2006 roku po raz pierwszy zobaczyłam wyspę Afrodyty i Limassol. Zachwyciłam się wtedy ciepłem, słońcem, kwiatami, owocami cytrusowymi, błękitnym morzem i przyozdobionym świątecznie miastem. Ten zachwyt - wraz z przemiłymi wspomnieniami - powraca do mnie co roku. 

Zobaczcie, jak wyglądają tegoroczne bożonarodzeniowe dekoracje.

Limassol. Choinki w centrum miasta strzegą skrzaty... 🎄

🎄🎄🎄


Cypryjski grudzień - na drzewach dojrzewają owoce cytrusowe.🍋🍊 

Limassol, świąteczne dekoracje w centrum miasta.



Czy wysłaliście już listy do 🎅?... 

W grudniowym słońcu rozkwitają kwiaty, kusząc barwami i zapachami...


Dziś zabiorę Was też do kościoła Świętego Mikołaja. 6 grudnia cypryjscy Grecy czczą pamięć tego świętego. 

W świątyni wystawiono relikwie oraz ikony z jego wizerunkiem. Jedną z nich, lśniącą od srebra, wierni całują, a następnie pod nią przechodzą. 

W kościele wystawiono ikony z podobizną św. Mikołaja i jego relikwie




Wierni całują ikonę świętego Mikołaja, a następnie pod nią przechodzą...
Pod kościołem mnóstwo straganów z tysiącem różnych rzeczy: jedzeniem, zabawkami, płytami z muzyką, ubraniami, dewocjonaliami... 

A pod kościołem pełno straganów z mydłem i powidłem...



Lokalne przysmaki (na pierwszym planie - souzoukos, o którym pisałam TUTAJ!)
Więcej informacji o cypryjskich mikołajkach i innych grudniowych świętach na Cyprze znajdziecie w moich książkach. 🌲🎅

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.