niedziela, 10 kwietnia 2022

MUZEUM CYPRU (ARCHEOLOGICZNE) I GALERIA LEVENTISA W NIKOZJI

Dzisiejszy zainteresuje przede wszystkim tych, którzy lubią zwiedzać muzea, dla miłośników starożytnych zabytków, historii i sztuki...

Mój syn, Christos, należy do szkolnego kółka historycznego, z którym co kilka miesięcy jeździ na wycieczki po wyspie. Podczas zwiedzania różnych ciekawych miejsc robi zdjęcia, a ja - za jego zgodą i ku jego radości - postanowiłam podzielić się nimi na blogu. O dwóch innych wycieczkach mojego syna przeczytacie TU (wycieczka do Lefkary) i TU (wycieczka do Pafos)

Tym razem zabierzemy Was do Nikozji, do Muzeum Cypru i do Galerii Sztuki Leventisa.

W Muzeum Cypru...

...i w Galerii Sztuki Levendisa.

Muzeum Cypru (Muzeum Archeologiczne) w Nikozji to najstarsze i największe muzeum na wyspie, założone w 1882 roku. Znajdują się w nim liczne eksponaty m.in. z epoki neolitu, brązu, hellenistycznej i rzymskiej. Są tam rzeźby, narzędzia, naczynia, biżuteria, zrekonstruowane starożytne groby i.in. 


Przed zrobieniem zdjęć Christos spytał o zgodę na nie pracowników Muzeum Cypru i Galerii Levendisa...























































































Galeria Sztuki Leventisa została otwarta w 2014 roku. Znajduje się tam m.in. ponad 800 obrazów podzielonych na trzy działy: paryski, grecki i cypryjski...



























Moje wpisy o innych cypryjskich muzeach znajdziecie na tym blogu, m.in. TUTAJ i TUTAJ!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.