sobota, 15 września 2018

W CYPRYJSKICH GÓRACH (PLATRES 2018)

O tym, jak bardzo podobają mi się cypryjskie góry, pisałam na blogu i w książkach wiele razy (m.in. TUTAJ! ). Są tam miejsca, do których lubię co jakiś czas powracać i pobyt w nich nigdy nie jest nudny. Ta przestrzeń, ta zieleń, to czyste, ożywcze powietrze, ta cudowna cisza, zakłócana jedynie szmerem strumienia, szelestem liści i świergotem ptaków - to jest coś, czego bardzo mi brakuje na hałaśliwym wybrzeżu, a co znajduję właśnie w górach.

Uwielbiam takie spacery! :)

Dziś rano wybrałam się z rodziną i znajomymi do Platres. Mieliśmy w planach dojście do wodospadu Millomeri* (gdzie ostatnio byłam chyba 4 lata temu).

Z synem :)

Niestety, gdy byliśmy już blisko celu, musieliśmy zawrócić i powoli, ostrożnie zejść w dół, do miasteczka, bo jeden z uczestników naszej wyprawy źle się poczuł. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze, a my mogliśmy kontynuować spacer po okolicy.

Czasem trzeba zmienić cel i kierunek wycieczki...

Ta fontanna wygląda zupełnie inaczej niż kilka lat temu... :)
Wtedy wyglądała ona właśnie tak :)

W górach powoli nadchodzi jesień...
Poszliśmy zatem w inną stronę, do kościółka świętego Mikołaja (o tym miejscu także już pisałam w jednej z moich książek oraz na moim starym blogu).

W drodze do kościółka...

Ten uroczy kot cierpliwie pozował mi do zdjęcia :))

W oddali - kościółek św. Mikołaja...

To była bardzo miła, lecz jednocześnie męcząca przechadzka. Prowiant szybko znikał z plecaków...

:))
Po kilku godzinach spaceru poczuliśmy głód i postanowiliśmy udać się do restauracji na porządny obiad z deserem, po czym... trzeba było wyruszyć w drogę powrotną do upalnego Limassolu.

*informacje dotyczące cypryjskich wodospadów znajdziecie w przewodniku Pascala Cypr [Inspirator Podróżniczy], którego jestem współautorką. :)