niedziela, 8 września 2024

PAFOS (CZ. 1): PARK ARCHEOLOGICZNY (UNESCO), MOZAIKI

Są na Cyprze takie miejsca, do których lubię powracać. Jednym z nich jest nadmorskie miasto Pafos, które ma wiele do zaoferowania zarówno turystom, jak i mieszkańcom Cypru. Wszystkie wpisy o Pafos znajdziecie👉 TUTAJ! 




Stanowiska archeologiczne, malowniczy port, promenada, nadmorska twierdza, liczne restauracje i kawiarnie, a także przemili, przyjaźni, gościnni ludzie - wszystko to powoduje, że chętnie przyjeżdża się do tej miejscowości. Ostatnio byłam w niej kilka razy (również przejazdem). Z Limassol do Pafos można dotrzeć tanią międzymiastową komunikacją (Intercity Buses👉 rozkład - LINK). W lipcu i sierpniu sporo jeździłam po Cyprze i aktualizowałam różne informacje. Z tegorocznych wakacyjnych wycieczek do Pafos mam bardzo dużo zdjęć, więc postanowiłam podzielić ten materiał na trzy części.


W kolejnych wpisach o Pafos będziemy zwiedzać malowniczy port, nadmorską twierdzę oraz wspaniałe Grobowce Królewskie, a teraz zapraszam Was na spacer po nadmorskim Parku Archeologicznym wpisanym na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO!👇👇👇





słynne mozaiki
























Doszliśmy do morza i kontynuowaliśmy spacer, idąc wzdłuż brzegu. Sierpniowe słońce niemiłosiernie prażyło, a nieliczne drzewa nie dawały schronienia przed jaskrawymi, gorącymi promieniami. 
















Na tablicy informacyjnej można przeczytać o ogromnym wkładzie polskich archeologów w odkrycia archeologiczne w Pafos!





Potem poszliśmy do portu, ale o tym opowiem w kolejnym wpisie, do którego LINK już jest👉 TUTAJ!

Więcej informacji i ciekawostek o Cyprze znajdziecie w mojej najnowszej książce Cypr. Halloumi, pustynny pył i tańce do rana👉 do kupienia m.in. TUTAJ!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.