niedziela, 5 listopada 2023

LEKCJA W STAROŻYTNYM AMFITEATRZE KOURION

O starożytnym amfiteatrze w Kourion pisałam wiele razy🎭. Warto odwiedzić to miejsce - polecam! Ja miałam kiedyś okazję obejrzeć tam Wieczór Trzech Króli podczas jednego z Festiwali Szekspirowskich (TUTAJ przydatny LINK!) odbywających się co roku, w czerwcu. Widzów, którzy licznie gromadzą się na widowni, zachwyca wspaniała akustyka, gra aktorów oraz widok na scenę i... morze...
Starożytny amfiteatr w Kourion, widok na morze

Niedawno mój syn miał lekcję w tym amfiteatrze. Uczniowie trzeciej klasy gimnazjum stanęli na scenie, przeczytali w języku starogreckim definicję tragedii oraz fragmenty Heleny Eurypidesa. Musieli także wymienić, z jakich części składał się starożytny teatr. Lekcja w terenie była bardzo ciekawa i z pewnością młodzież wiele z niej zapamiętała. Przy okazji mój syn zrobił parę zdjęć. Zobaczcie, jak to miejsce wyglądało w jaskrawym blasku jesiennego cypryjskiego słońca. 
    

 





Makieta: Kourion, amfiteatr i ruiny starożytnego miasta-państwa


🐈💓

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.