środa, 4 stycznia 2023

ŻÓŁWIE W NASZYM MIEŚCIE

Limassol to drugie co do wielkości miasto na Cyprze, w którym można zobaczyć wiele ciekawych rzeczy. Wciąż się zmienia, przybywa w nim nowych atrakcji i miejsc wartych odwiedzenia. Należą do nich: nadmorska promenada oraz park miejski, na terenie którego znajduje się amfiteatr i mały ogród zoologiczny. W ZOO można obejrzeć m.in. karłowate hipopotamy, które niegdyś zamieszkiwały wyspę, a także żółwie. Te ostatnie żyją tu nadal także na wolności. Na terenie rezerwatu przyrody w Akamas jest plaża, na której wylęgają się żółwie karetta i żółwie zielone

Podczas dzisiejszego spaceru ja też spotkałam dwa żółwie, a raczej ich rzeźby, które właśnie pojawiły się na promenadzie i obok wejścia do ZOO.  

Na promenadzie żółwik oplątany siecią... 😔


Pod ogrodem zoologicznym


Ciekawa jestem, czy w mieście jest więcej żółwi. Z pewnością będę ich szukać i dodawać tu kolejne zdjęcia! 🐢🐢🐢  

Dopisek z dn. 22.01.2023r.: Nowy żółw pojawił się właśnie pod Muzeum Archeologicznym!







Dopisek z dn. 15 lutego 2023 r.: W centrum miasta znalazłam czwartego żółwia! 
Limassol, centrum miasta



Dopisek z dn. 23 lutego 2023r.: Znalazłam piątego żółwia!



Nowy żółw pod zamkiem!



Dopisek z dn. 18 grudnia 2023r.:

Żółw w okolicach starego portu! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.