niedziela, 11 września 2022

"CYPR - MOJA WYSPA" - NA MOJEJ DRUGIEJ WYSTAWIE OBRAZÓW!

Bohaterami mojej drugiej wystawy byli: George Michael, David Bowie, Michalis Kakojannis, Giorgos Seferis, Ryszard Lwie Serce, Święta Helena, Święty Barnaba, Święty Łazarz, a do tego Ariadna i bogini AfrodytaPrzedstawiłam sylwetki dziesięciu bardzo znanych i bardzo różniących się od siebie postaci, z których każda miała jakiś związek z Cyprem. Tym razem podczas wystawy pod hasłem Cypr - moja wyspa zabrałam zwiedzających w daleką podróż od współczesności do starożytności, tam gdzie historia przeplata się z legendami i mitami, w świat opowieści o pierwszych Apostołach, średniowiecznych królach i gwiazdorach współczesnej muzyki.  


Na gości czekał też mały poczęstunek 🍬🍬🍬

Od dziesięciu lat piszę o Cyprze. To była piękna, długa, czasami trudna droga, podczas której wiele się nauczyłam, odkryłam mnóstwo ciekawostek o wyspie oraz o jej mieszkańcach i poznałam dzieje różnych interesujących osób. Z zaskoczeniem stwierdziłam, że życiowe ścieżki niektórych znanych na całym świecie postaci przebiegały przez Cypr. Najpierw opisywałam w książkach i na blogu ich niezwykłe historie, a teraz postanowiłam pójść o krok dalej i namalować ich portrety - z cypryjskim krajobrazem w tle. Do tego wydrukowałam książeczki z informacjami o bohaterach moich obrazów oraz przygotowałam okolicznościowe gadżety (kubki i podkoszulki z nadrukami). 👇👇👇

Tuż przed rozpoczęciem imprezy udało mi się zrobić parę zdjęć...










Na wystawę przyszedł Pan Sotiris, który dobrze znał Michalisa Kakojannisa. Ojciec reżysera Greka Zorby był chrzestnym Pana Sotirisa! 

Poniżej - poszczególni bohaterowie moich prac:

1. George Michael  



2. David Bowie 



3. Michalis Kakojannis urodził się na Cyprze, w Limassolu. Był reżyserem filmowym i teatralnym, autorem scenariuszy i aktorem. Światową sławę zyskał jako reżyser Greka Zorby (1964), głośnej ekranizacji powieści Nikosa Kazantzakisa nagrodzonej trzema Oscarami.




4. Giorgos Seferis (laureat Literackiej Nagrody Nobla)  



5. Ryszard Lwie Serce 


6. Święta Helena 


7. Święty Barnaba (po prawej stronie) i Święty Łazarz (po lewej). Co ciekawe, jedna z piosenek na ostatniej płycie Davida Bowiego nosi tytuł Łazarz...


8. Afrodyta i Ariadna 


O mojej poprzedniej wystawie pt. Cypryjskie koty przeczytacie TUTAJ!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz, zostaw komentarz. Wkrótce go przeczytam i opublikuję pod wpisem, o ile nie jest wulgarny, obraźliwy lub nie zawiera reklam.